קפריסין ישראל

פתיחת חשבון בנק בקפריסין

פתיחת חשבון בנק בקפריסין

פתיחת חשבון בנק בקפריסין

עד שנת 2013, פתיחת חשבון בנק בקפריסין,  לאדם פרטי או חברה הייתה תהליך קל ופשוט. בשנים 2012-2013, לאחר שהבנקים הקפריסאים השקיעו רבות בכלכלה היוונית שהתרסקה והסתמכו על חברות מקומיות עם מינוף יתר, גם המערכת הבנקאית הקפריסאית עברה טלטלה עזה. בעקבות מענק החילוץ של האיחוד האירופאי, הונחו הקפריסאים להעלות את סטנדרט הדרישות מכלל הלקוחות שלהם (ללא קשר להיותם זרים או קפריסאים).

עורכי הדין שלנו מלווים פתיחת חשבונות בנק במקביל לעסקת רכישת הנדל"ן ולפעמים ממש לצורך מכך. 

פתיחת חשבון בנק בקפריסין עבור משקיעי ורוכשי נדל"ן

בשנים האחרונות, בניגוד לאינטרסים המדיניים המעודדים השקעות, הבנקים מקשיחים ומקשים על המבקשים לפתוח חשבון בנק, למרות הפגיעה הברורה בכיס הפיננסי. הם נרתעים לקחת אחריות כלכלית ולשאת שוב בתוצאות העבר. המצב בקפריסין מתכתב עם מגמת ההחמרה הכלל אירופאית ואף מעט מחמיר יותר לאור המשבר הכלכלי שפקד אותם בשנת 2013. הקפריסאים נחושים לאשר פתיחת חשבונות עבור לקוחות חדשים (זרים או תושבי האי) רק כאשר 100% מההון העצמי המופקד בבנק יכול להיות מוסבר על ידם במידת הצורך.
על מנת שתתרחש עסקת נדל”ן רצוי שהמשקיע יפתח חשבון בנק באחד הבנקים המקומיים. גם המוכר וגם הקונה צריכים להראות שהכסף עבר בצורה ישרה. הבנק לא יאשר למוכר לקבל כסף מבנק אשר נמצא מחוץ לגבולות המדינה ולכן בכל מקרה עלינו להראות ולהסביר את מקור הכסף למימון עסקת הנדל"ן. עבור עסקאות גדולות, אין קיצורי דרך. עבור עסקאות בסדר גודל קטן יותר, ניתן לפעמים להעביר כסף מחשבון בנק מחוץ לקפריסין ישירות למוכר הנכס – מאוד ספציפי ותלוי מקרה.

על המשקיע הפוטנציאלי בקפריסין לספק את המסמכים הבאים (הרשימה יכולה להשתנות בין הבנקים ותלוי מקרה ספציפי):
  • צילום דרכון.
  • תעודת יושר מהמשטרה – להראות שמדובר באדם ישר ללא עבר פלילי.
  • קורות חיים כללים – הם רוצים להכיר את המשקיע, מי הוא.
  • תלוש ארנונה/חשמל עדכני (3 חודשים אחרונים) הכולל רישום רשמי של כתובת המגורים.
  • תדפיס חשבון בנק – כמה יש בעו”ש, מט”ח, פקדונות וניירות ערך.
  • אישור ניהול חשבון בנק.
  • רשימת נכסים.
  • עבור שכיר – 3 תלושי משכורת אחרונים.
  • עבור עצמאי – תנועות בחשבון הבנק על מנת להוכיח הכנסות מספיקות למימון הנכס.
  • במידה ומדובר בנכסים קפריסאים הנקנים על ידי חברה מחוץ לקפריסין, על המשקיע להראות שמדובר בחברה הרשומה כחוק בארץ המוצא (מסמכי התאגדות, תעודת רשם החברות במקרה של חברה ישראלית), שהחברה הינה חברה רווחית והסבר על מקור הרווחים של החברה (על ידי הצגת דו”חות שנתיים ותדפיסי בנק).

אמנם כל הבנקים מקפידים על הנהלים אבל מניסיוננו מצאנו ש- RCB ו Eurobank פחות מקשים על המשקיעים בדרישות שלהם, זה נתון שמשתנה לעיתים דחופות (מעודכן נכון ל 2024). חשוב לזכור, כל בקשה לפתיחת חשבון עוברת כמה ערכאות עד האישור הסופי ולכן יכול להיות שבמהלך הבדיקה של הבנק תאלצו לספק מסמכים נוספים במקרה ויהיה נושא הדורש הבהרה נוספת.

בכל מקרה, אין בכוונתנו להפחיד. כל יום נפתחים אלפי חשבונות. אנחנו אישית כבר עברנו עם כמות נכבדת של לקוחות את תהליך פתיחת החשבון וכל עוד אין לכם מה להסתיר וקיימת מוכנות לשתף פעולה לא צפויה שום בעיה.

נשמח להרחיב בנושא, פנו אלינו עוד היום כדי לבדוק את האופציה לפתיחת חשבון במסגרת עסקת נדל”ן קפריסאי.

3 מחשבות על “פתיחת חשבון בנק בקפריסין”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open chat
1
יש לכם שאלה?
Scan the code
יש לכם שאלה בנוגע לנדל"ן בקפריסין? נשמח לענות