קפריסין ישראל

השכרת נכס לטווח קצר בקפריסין

השכרת נכס לטווח קצר בקפריסין

השכרת נכס לטווח קצר בקפריסין

קפריסין קרובה ואף קרובה מאוד. למעשה לרובנו, קניית דירה בקפריסין פשוטה יותר ומשתלמת יותר מאשר קניית דירה באילת. מדובר ביעד תיירותי מבוקש שנכלל באיחוד באירופאי, אי מוקף ים ובעל תשתית תיירותית מפותחת שרק צומחת משנה לשנה. עבורנו הישראלים, זהו יעד חופשה קרוב עם טיסות שמחירן טרום קורונה ירד לעתים ל 5 אירו לכל כיוון. קניית נכס והשכרתו לטווח קצר תאפשר קניית נכס חסר סיכון, קרוב, עם תשואה גבוהה ואפשרות שלנו לטוס וליהנות מבית קיץ על הים – חלום, כבר אמרנו?

חישוב תשואה על השכרת דירה לטווח קצר-

על מנת לחשב תשואה עתידית מהשכרת נכס לטווח קצר ולפי אתר air b&b יש להניח הנחת יסוד שנכס יושכר 150 ימים בשנה ולהכפיל זאת במחיר ממוצע יומי שאנו צופים מהשכרת הנכס (בהתייחסות הממוצע ל- high season לעומת low season). כאשר מחלקים את התוצאה ל 12 חודשים, מקבלים את צפי ההכנסה החודשי הממוצע מהנכס בשכירות לטווח קצר.

אבל!!! וזהו אבל גדול מאוד במקרה של השכרה לטווח קצר בקפריסין, כיוון שמדובר באי התיירותי עם העונה הכי ארוכה בים התיכון (יותר מכל שאר מדינות אירופה) – המציאות בפועל היא אופטימית הרבה יותר. ישנם לפחות 5 מיליון תיירים בשנה. לכן, בפועל, לרוב מדובר בתפוסת נכס ל 300 ימים בשנה והתשואה המתקבלת גדלה ואף מוכפלת.

עלויות ניהול נכס לטווח קצר בקפריסין–

נהוג לשלם עלויות ניהול של סביב 15%-20 מהרווחים. ל air b&b נהוג לשלם עוד 3%. לכן, אנחנו שמרנים בניתוח ונניח ש 30% מהרווחים צריכים להיות מוקצים עבור הניהול השוטף. שימו לב שהוצאת הניהול כוללת ומכסה גם את ההוצאות המרכזיות עבור ניקיון וחשמל (שבמקרה של השכרה לטווח קצר זאת לא הוצאה זניחה כיוון שאנשים, לרוב, משאירים אור או מזגן דולק למשך כל השהות שלהם בנכס). כמו כן, רוב הוצאות הניהול מכסות תיקונים משימוש ובלאי בנכס.

מס על השכרת נכס לטווח קצר בקפריסין–

במידה ואתם מחזיקים בנכס קפריסאי ובכוונתכם להשכיר אותו לטווחים קצרים, יש לקחת בחשבון את ההוצאות הבאות:

  • מס על רווח השכרת נכס לטווח קצר
  • מס הגנה
  • מע”מ (VAT)

מס על רווח מהשכרת נכס לטווח קצר:

עד רווח של 19,500 אירו שנתי – קיים פטור מלא ממס.

19,502-28,000 אירו רווח – 20%

28,001-36,300 אירו רווח – 25%

36,301-60,000 אירו רווח – 30%

מעל רווח של 60,000 אירו שנתי – 35%

חשוב לציין שישנן הוצאות שניתן לדווח עליהן על מנת להציג רווח נמוך יותר ובכך לצמצם את תשלום המס. הוצאות כמו ריבית על משכנתא ו- 20% מהוצאות הקשורות לנכס כמו תחזוקה שוטפת וביטוח דירה.

מס הגנה:

מס של 2.25% – קיים פטור מלא ממס זה עבור זרים שמרכז חייהם הוא לא בקפריסין.

מע”מ:

מס ערך מוסף הוא מס על צריכה של סחורות ושירותים. שירות השכרת נכס לטווח קצר בקפריסין נחשב כנתינת שירות וחל עליו מע”מ רק במידה וסה”כ השירות גבוה מ 15,600 אירו בהסתכלות שנתית או במידה וסכום זה חויב בתקופה של 30 יום. חיוב המע”מ משוכר הדירה חל על המשכיר ולא על פלטפורמת air b&bולכן ברגע שמגיעים לסכום זה, עליכם להירשם לתשלום מע”מ שכרגע עומד על 9% (מע”מ עבור שירותי לינה ואירוח). סכום זה ייגבה משוכרי הנכס (האורחים שלכם) ואותו אתם תעבירו למדינה – כלומר, אין פה עלות עבורכם אבל אם עומדים בתנאים שמחייבים גביית מע”מ, פעולה זאת צריכה להתבצע.

כיצד לשלם מע”מ בקפריסין?

אחרי שגביתם את תוספת המע”מ מהאורחים בנכס, עליכם לשלם את המע”מ רבעונית. גביית המע”מ צריכה להיעשות עד ה 10 לחודש השני לרבעון העוקב. למשל, גביית מע”מ לרבעון השני בשנה תעשה עד ה 10 לחודש אוגוסט. שימו לב שיש להציג קבלה לאורחים בנכס כולל חיוב המע”מ שגביתם.

זה אמנם נראה מסובך לניהול כאשר בירוקרטיה נעשית מעבר לים במדינה זרה, אך אתם לא לבד בזה. נשמח לייעץ, לעזור ואם תרצו גם לנהל באופן שוטף את הנכס כדי להוריד ממכם כל דאגה. צרו קשר היום לקבלת פרטים נוספים.

2 מחשבות על “השכרת נכס לטווח קצר בקפריסין”

  1. אם מעניין אותנו לרכוש נכס בקפריסין ולקבל עליו תשואה בגין השכרה לטווח ארוך.
    האם קיים דבר כזה? לדוגמא : לסטודנטים ליד אוניברסיטאות?
    ואם כן, מה העלות? ומה צפי רווחים?

    1. שלום, בטח, יש לא מעט אוניברסיטאות וביקוש לנכסים בינוניים וקטנים יותר כמו דירות סטודיו או חדר שינה + סלון.
      בהשכרות לטווח ארוך בנכס יד 2 מדובר על תשואה שנעה לרוב בין 5-7%. קיימת אפשרות נוספת להשקעה בדירה בפרוייקט בשלבי בנייה ושם הצפי לרווחים אף גדול יותר – הפתרון האידיאלי מאוד תלוי בצרכים שלכם.
      מוזמנת ליצור קשר ונשמח לעדכן באופציות העומדות בפניך.

      יום טוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open chat
1
יש לכם שאלה?
Scan the code
יש לכם שאלה בנוגע לנדל"ן בקפריסין? נשמח לענות