קפריסין ישראל

‫למה להשקיע בנדל”ן בקפריסין ב 2024?‬

השקעות נדל"ן בקפריסין

מה הופך את קפריסין ליעד השקעה מועדף עבור ישראלים רבים?

בשנים האחרונות, עוד ועוד ישראלים נחשפים לאפשרויות ההשקעה המעניינות שקפריסין מציעה בתחום הנדל”ן. 
הצמיחה הכלכלית בקפריסין מדהימה, היציבות הפוליטית, החיבור לאיחוד האירופי ולא פחות חשוב הקרבה הגאוגרפית לישראל, הופכים את קפריסין ליעד אטרקטיבי למגוון רחב של השקעות.
אם זאת, מי שמחפש כסף מהיר או התעשרות קלה, יצטרך כנראה לפנות לאפיקים אחרים. הרחובות לא מרוצפים בזהב, וכמו בכל שוק נדל”ן, יש להגיע עם ציפיות מציאותיות. שנת 2024 שוברת שיא מבחינת כמות האלטרנטיבות שעומדות בפני משקיע. תפקידנו לעשות סדר בבלאגן, לסנן ולמיין אילו הזדמנויות בולטות מעל כולן. 

רקע כללי על השקעות נדל”ן בקפריסין-

קפריסין קיבלה את עצמאותה מאנגליה ב- 1960, הפכה לחברה ב EU ב- 2004 וקיבלה את המטבע האירופי ב- 2008.

מבחינה תרבותית, ההשפעה הבריטית על האי עדיין מורגשת, בין השאר בשל היות האי בסיס חשוב לצבא ולצי הבריטי.

2 משברים גדולים פקדו את האי עד היום. הראשון ב- 1974 בפלישת טורקיה לחלקה הצפוני של האי, חלק שנשאר בידיים טורקיות עד היום. משבר שני גדול פקד ב 2013 – 2012, כאשר כלכלת קפריסין קרסה בעקבות מינוף יתר של חברות נדל”ן מקומיות, קריסת הכלכלה היוונית והורדת הדירוג של האג”ח הממשלתי. לאחר תכנית הצלה קשוחה של האיחוד האירופאי, קפריסין החלה בתהליך התאוששות מואץ, שכבר מ 2015 החל להניב תוצאות: עלייה משמעותית ב – GDP, ירידה חדה בשיעור האבטלה, עליה בדירוג האשראי וגידול חד בהשקעות חוץ.

גילויי הגז האחרונים, שוק התיירות הגואה והעובדה שיחס השטח לתושבים עדיין נמוך הם גורמים נוספים שמאיצים את הצמיחה של האי.

בקרב אנליסטים קיים קונצנזוס שהצמיחה הכלכלית של האי צפויה להמשך בשנים הקרובות.

אז למה להשקיע בנדל”ן בקפריסין דווקא עכשיו?

  1. סביבת מס מאוד נמוכה- למעשה, היא אחת מהנמוכות במדינות ה- OECD. בקפריסין אין חיוב במס בגין רווחי הון וחלוקת דיבידנד (למעט עסקאות נדל”ן), מס חברות עומד על 12.5% וקפריסין אף חתומה על אמנות רבות למניעת כפל מס על השקעות נדל”ן.
  2. חברות באיחוד האירופי- החברות באיחוד תורמת הן לצמיחה הכלכלית של האי והן לשקט המדיני והפוליטי היחסי ממנו נהנה האי.
  3. שוק נדל”ן מתעורר- מחירי הדירות והנכסים בקפריסין עולים באופן רציף. ישנם פרויקטים רבים בבנייה ועדיין ניתן למצוא הזדמנויות נאות מאד למשקיע החכם.
  4. כניסה של חברות בין לאומיות לקפריסין- חברות גלובליות גדולות כדוגמת מיקרוסופט, אמדוקס ואחרות, מקימות מרכזים בקפריסין, בשל סביבת המס הנמוכה. בעקבות זאת, אזרחי חוץ רבים מגיעים לעבוד בקפריסין ובכך גם מגדילים את הצורך בפיתוח תשתיות ונדל”ן. המגמה הזאת תרמה רבות לצמיחה של הכלכלה בשנים האחרונות, ולכן השנה הממשלה אף חיזקה את המגמה דרך הטבות נוספות לחברות ענק שאוגדו בחוק על מנת להמשיך ולעודד השקעות חוץ. 
  5. יש לאן לגדול – צפיפות האוכלוסיה לק"מ בקפריסין נמוכה פי 4 לעומת ישראל. יש הרבה שטח לא מנוצל ותוכניות לפיתוח של הערים ואזורי הספר.
  6. רב תרבותיות- קפריסין הנה אי עם אחוז גבוה של אזרחי חוץ. אנגלים, רוסים, ישראלים, ואזרחים רבים מהאיחוד מהווים אחוז משמעותי מהאוכלוסייה. האי, כיום, הינו נוח מאד להשקעות זרות והממשלה מעודדת כניסה של הון זר.
  7. גילויים והשמשה של מאגרי גז טבעי תורמים להמשך הצמיחה הכלכלית של האי.
  8. טיסות מרובות וזולות- מגוון רחב של חברות תעופה מפעילות טיסות זולות מישראל (וכל אירופה) לקפריסין. טיסות יכולות להתחיל במחירים מצחיקים של 20€ – 30€.
  9. נופים, ים, ומזג אוויר- קפריסין הוא אי יפיפה, עם אקלים נח בכל ימות השנה, חופים קסומים ותחושה של אופי בתולי שעוד לא נהרס. בעלות על בית או דירה בקפריסין, מאפשרת למעוניינים ליהנות מבית קיט קרוב במרחק שעה טיסה. לכל אותם אלו שמטרת ההשקעה היא השכרת הנכס לטווחים קצרים, חשוב לציין שהעונה התיירותית בקפריסין ארוכה יותר מכל מקום אחר באירופה (המקבילה האירופאית היחידה היא טורקיה) וההשפעה על פוטנציאל התשואה פה הוא משמעותי.
  10. קבלת תושבות קפריסאית אפשרית לישראלים מעל גיל 25 וללא עבר פלילי אשר רוכשים נכס בקפריסין בעלות מינימלית של €300,000. התושבות רלוונטית גם לבן/ת זוג וילדיהם הקטינים ואין הכרח לגור בפועל על האי.

לאיזה תשואה אפשר לצפות מנדל”ן בקפריסין ב 2024?

כמובן שהתשובה לשאלה זו מורכבת ותלויה בהרבה גורמים: אופק ההשקעה, עלויות, רמת הסיכון וכו’.

באופן גס ומהניסיון שלנו, טווח התשואה, על השקעות בבתים ודירות בקפריסין נא בין 6% ל – 10% בשנה. וזאת רק עבור השכרת הנכסים וללא שכלול עליית הערך שלהם. כדי להגיע לתשואות גבוהות, יש למצוא את ההזדמנויות הנכונות, ולשם כך צריך רשת של אנשי מקצוע מקומיים שמחוברים וחיים את השוק וההזדמנויות שבו.

צוות השותפים שלנו נמצא בכל צמתי המפתח: חברות נדל”ן משפחתיות, עורכי דין, רואי חשבון, אנשי עסקים מקומיים ועוד.

ספרו לנו על אופי ההשקעה שאתם מחפשים, ואנחנו נאתר עבורכם נכסים שעומדים בדרישות שלכם. השותפים שלנו ידאגו לספק את כל המידע על הנכסים, היתרונות, החסרונות, הסיכונים והמספרים. לא נייפה את המציאות ולא נציג בפניכם תמונת שווא.
במידה ותחליטו שההשקעה מתאימה לכם, האנשים שלנו בקפריסין, יעזרו לכם בכל שלב של מימוש העסקה וגם בניהול הנכס, במידה ותהיו מעוניינים.

יש לכם שאלות? רוצים לדעת עוד על השקעה בבתים ודירות בקפריסין? צרו אתנו קשר היום

םינורחא םינוכדע

ןוויב ן”לדנ לומ ןיסירפקב ן”לדנ

27/05/2020

ןיסירפקב קנב ןובשח תחיתפ

15/01/2020

ןיסירפקב רצק חווטל סכנ תרכשה

13/01/2020

האם השקעה בנדל"ן בקפריסין מתאימה גם לך?

Open chat
1
יש לכם שאלה?
Scan the code
יש לכם שאלה בנוגע לנדל"ן בקפריסין? נשמח לענות