קפריסין ישראל

פתיחת חברה בקפריסין

פתיחת חברה בקפריסין לצורך רכישת נדל"ן

פתיחת חברה בקפריסין לצורכי רכישת נדל"ן

פעילות נדל"נית דרך חברה ולא כיישות פרטית מגלמת יתרונות רבים. כפי שכבר ציינו, קפריסין היא גן עדן מיסויי בהרבה מובנים והעיקרי מבינהם הינו מס חברות נמוך מאוד ביחס לשאר מדינות אירופה וכמעט חצי מהמס הנהוג בישראל.

על מנת לעודד צמיחה ולמשוך כסף זר, ננקטה מדיניות מס מקלה עם מס חברות נמוך של 12.5%. המשקיעים הזרים והמקומיים פותחים בסיסי פעילות, כולל משרדים, מעבירים עובדי חברה לגור ולעבוד פיזית בקפריסין וגם שוכרים כוח אדם מקומי, מעודדים פיתוח וייצור, מעלים את הצריכה ותורמים לצמיחת הכלכלה והתעשייה באי.

חשוב לציין שפתיחת חברה מקומית קפריסאית אפשרית גם למי שאינו תושב קפריסין, ללא קשר להחזקה של דרכון אירופאי. ישראלים יכולים לרכוש נדל"ן בקפריסין גם כאנשים פרטיים וגם דרך חברה. החברה הקפריסאית יכולה להיות עצמאית ויכולה לתפקד כחברת בת של חברה ישראלית לצורך פעילויות נדל"ן. החברה גם יכולה להשכיר את הנכסים שרכשה.

עלויות של החזקת חברה בקפריסין-

צריך לקחת בחשבון שישנן עלויות של כמה אלפי אירו בשנה למטרות דיווח לרשויות ומנהל תקין. אבל, כאשר אפשר להנות מהטבות כמו מס חברות נמוך, פטור מלא ממיסוי על דיווידנדים והזדכות גם על המע"מ מהשכרות של הנכס שנרכש על ידי החברה (אם יושכר לטווחים קצרים) אז החבילה הכוללת אטרקטיבית מאוד ושווה הרבה פעמים את עלות ההחזקה.  

תושבות דרך החזקת חברה-

תושבות קפריסאית אפשרית דרך רכישה של נדל"ן חדש בעלות מינימלית של 300 אלף אירו + מע"מ.

אפשרי לקבל תושבות קפריסאית גם דרך פתיחת חברה מקומית ורכישת נדל"ן על ידי החברה. דבר זה אפשרי רק במידה ובעל המניות היחידי בחברה ומגיש הבקשה לתושבות הוא אותו אדם (אנחנו יכולים לדאוג שגם בן/בת הזוג יקבלו את התושבות).

קניית נכס דרך חברה לא מאפשרת הפחתת המע"מ ל 5% (כמו במקרה של רכישת נכס על ידי אדם פרטי למטרת תושבות והנכס עומד בתנאים הרשומים בחוק מבחינת גודל ושווי), אלא נדרש תשלום מע"מ מלא של 19%.

האם אפשר להזדכות על המע"מ במקרה של השכרת נכס על ידי חברה?

אפשרי להזדכות על מע"מ רק במקרה בו הנכס מושכר בהשכרות לטווחים קצרים. בחוק, לא מוזכר שאין להשכיר את הנכס במידה והוא משמש כבסיס הנדל"ני להגשת בקשה לתוכנית התושבות (PR). לכן, זהו נושא בעייתי ותחום אפור. ישנן 3 רשויות ממשלתיות מעורבות: הגירה, פנים וכלכלה. כל רשות דואגת לעניינה בלבד. כלומר, משרד ההגירה ידאג שתהיה עמידה בכל התנאים הרלוונטית לקבלת תושבות, משרד הפנים ידאג לבדוק כל כמה שנים שהנכס שהוגדר לתושבות אכן משמש כבסיס העיקרי למגורים באי ומשרד הכלכלה ידאג שתשלום המע"מ של 19% אכן מבוצע. אין תקשורת בין הרשויות אבל צריך לקחת את הנושא הזה בחשבון בתכנון דרך הפעולה.

לכן, נשמח להבין את הסיטואציה הרלוונטית אליכם, לקבוע סדרי עדיפויות ומטרות ובהתאם לזה לסרטט את דרך הפעולה.

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open chat
1
יש לכם שאלה?
Scan the code
יש לכם שאלה בנוגע לנדל"ן בקפריסין? נשמח לענות