קפריסין ישראל

טרנדים-להשקעות-נדל"ן-בקפריסין-2022-פוסט-קורונה

הזדמנויות נדל"ן בקפריסין של 2024

הזדמנויות נדל"ן בקפריסין של 2024

השנים האחרונות היו משוגעות. באמת משוגעות. המחירים ירדו, התאזנו, קפאו ועלו. עכשיו המגמה היא עלייה בלבד. בואו נבחן את סטטוס הנדל"ן בקפריסין היום ומה מחכה לנו ב- 2024.

השיח סביב נדל"ן נע לרוב רק סביב פערי התשואה. אל תתבלבלו, הכסף הגדול לא יושב בפערי התשואה – אם תרוויחו 5% או 6% על נכס, זה לא כסף שמשנה חיים. עם פער של 2000 אירו בנכס שעלה 200 אלף אירו חייכם לא ישודרגו משמעותית.

אז מאיפה כן מגיע הכסף הגדול בנדל"ן?

הרווח הגדול בנדל"ן נמצא בבחירת המיקום של הנכס, בעירנות לשינוי בצרכים דמוגרפיים ובעיקר מהסתכלות על פרוייקטים חדשים ותוכניות לפיתוח אזורי. הזדמנויות נדל"ן מגיעות למי שמשקיע בנכס שהיום לא ממצה את הפוטנציאל שלו, לשכונה שצפויה בה מגמה של שיפור, עליית מחירים ועלייה בביקוש בעתיד הנראה לעין.

הכסף הגדול מגיע מעליית שווי הנכס! התשואה החודשית זה יתרון נוסף אבל באחוזים זה פחות משמעותי.

קפריסין הפגינה יציבות במחירי הנדל"ן ומתגלה כהשקעה מצוינת. מזג האוויר מעולה ואטרקטיבי לקהל אירופאי, פיתוח עירוני חזק והזרמה של הון חיצוני על ידי חברות שהעתיקו את בסיסן לאי ויחד איתו אלפי עובדים חדשים – המחירים רק עולים וזהו גם הצפי לשנים הבאות.

בשנת 2023, עלו מחירי הדירות בלימסול ב 10.5% ומחירי הבתים ב 9.5%. מחירי הדירות בלרנקה עלו בשנה האחרונה ב 12.3% והבתים ב 5.8%. בפאפוס, עלו מחירי הדירות ב 10.3% ומחירי הבתים ב 5.7%. בניקוסיה, הבירה, העליות מתונות יותר ונעות סביב 4.4% לכלל הנכסים. 

אם בשנת 2022 הושפעה עליית מחירי הנדל"ן בחלקה מהתייקרות הבנייה, ב 2023 הביקוש היווה את הגורם המרכזי והכמעט בלעדי לעליית המחירים. 

7 טרנדים עיקריים בהשקעה בנדל"ן בקפריסין של 2024:

  1. היצע נכסים – הביקוש לנכסים בקפריסין בשיאו. זה שוק של מוכרים כי תמיד יש מי שישמח לקנות. ההיצע לדירות יד 2 בשפל והיום נדיר למצוא נכסים במצב טוב בשוק הדירות המשומשות. לכן, קיים צפי להמשך מגמה של בניה חדשה וכניסה של נכסים חדשים לשוק הדירות כפי שהיה בשנים האחרונות.
  2. עידוד חברות זרות לפתוח פעילות באי כולל אפשרות רילוקיישן לעובדים – החברות הזרות נהנות ממס חברות נמוך של 12.5% וללא מס על דיווידנדים. כתוצאה מחוק חדש שעבר ב2022 ומטרתו עידוד השקעות באי, החברות הזרות פועלות בסביבה כלכלית מייטבית בתנאי שיעסיקו לפחות 30% עובדים קפריסאים. ההשלכה הנדל"נית הינה הצורך במציאת פתרונות דיור לכאלפי תושבים חדשים, אוכלוסיה איכותית, עם מקור הכנסה יציב וטוב (לרוב מדובר בחברות הייטק) שהעתיקו את מקום מגוריהם לקפריסין. בסוף 2023, שליש מעסקאות הנדל"ן היו עסקאות של זרים/חברות שרכשו נדל"ן עבור עובדיהן.
  3. 70% מהביקושים הם לדירות במרכזי ערים. הגיוני שהמגמה תמשיך גם בעתיד. מה שכן, באופן טבעי, כבר נוצרו איזורי מפתח חדשים ותחליפיים למרכזי העיר הקלאסיים כתוצאה מעליית המחירים. טבעת המרכז התרחבה וכוללת כעת שכונות חדשות.
  4. שערי מטבע – יורו מול השקל. השקל במגמת החלשות מול האירו ונראה שבעתיד הקרוב המגמה הזאת תמשיך. לכל מי שעדיין "על הגדר", אנחנו ממליצים להזדרז עם הקניה כדי לקבע את המחיר לפני שהפער בין המטבעות יגדל. 
  5. לרנקה – פרוייקט הבניה מחדש של המרינה, הנמל וכל מה שסביבן הושק התחיל באפריל 2022. הביטוי ה"דבר הבא" נזרק לא מעט פעמים לאוויר בהקשר של נדל"ן בקפריסין כולה. התוכנית של משקיעי הנדל"ן באזור זה היא להנות מעליית ערך ענקית עתידית כתוצאה מפרוייקט המרינה ובינתיים להנות מפירות התשואה על השכרה, זאת השקעה מעולה!!!
  6. לימסול – הקזינו הכי גדול באירופה נפתח סופית ביולי 2023 לאחר עיכובי קורונה. מרגע פתיחת הפעילות עלו צרכים חדשים לרווחת המבקרים באזור, עוד מלונות, עוד מסעדות, עוד בידור ומערך תומך תיירות, כולל מגורים לאלפי העבודים החדשים והנופשים. כל אלו ישפיעו וימשיכו להעלות את המחירים של הנכסים באזור.
  7. פאפוס – ידועה כיעד תיירות מספר 1 של קפריסין והאזור התיירותי הוא גם היקר ביותר. בימים אלו נבנית אוניברסיטה שניה, הסמטאות, בתי הקפה והגלריות בעיר העתיקה מקבלות מתיחת פנים וכל האזור עובר פיתוח. נפתח גם פארק חדש לרווחת התושבים בקרבת האזור – כל אלו במרחק של דקות נסיעה בודדות מהנמל והים. שווה לבדוק את האזורים האלו לפני שהמחירים מרקיעים לשחקים. 

נשמח לייעץ ולעבור על אופציות השקעה ספציפיות,

צוות קפריסין-ישראל

25 מחשבות על “הזדמנויות נדל"ן בקפריסין של 2024”

      1. הי סמי, בשמחה. בוא נדבר מחר ונמקד את החיפוש על סוג ההשקעה ואזורים מתאימים ובהתאם לזה נעלה נכסים רלוונטים.

  1. מעוניין בוילה קרוב לים עם בריכה 3 חדרי שינה לפחות ח שינה 1 בקרקע.
    אופציה שניה דירה סלון פלוס 2 חדרים חדשה או בבניה קומה עליונה רצוי קומפלקס עם בריכת שחיה.

    1. שלום סהר,
      מוזמן לפנות אלינו בטופס דרך האתר או ישירות למספר הווטסאפ ואשמח לייעץ.

  2. שלום.מעוניין בוילה קטנה 3/4 חדרים,הפונה לים,גם להשקעה,וגם לנופש למשפחה,אפשרי חדשה או יד שנייה .מעדיף את פאפוס,אבל פתוח גם לאיזורים אחרים..

    1. הי אריק,
      בטח,תודה על פנייתך. יש מספר נכנסים מעניינים שעונים על הצרכים שהגדרת. פונה אליך בפרטי להמשך בירור.
      שנה טובה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open chat
1
יש לכם שאלה?
Scan the code
יש לכם שאלה בנוגע לנדל"ן בקפריסין? נשמח לענות